Naše historie

Motorky jsou moje vášeň již od osmdesátých let, kdy jsme jako malý kluci začínali pokukovat po všem co má dvě kola. První dostupné motorky pro nás byly Jawy. Různě jsme je v garáži upravovali a přestavovali. Pak nastal čas, kdy se k nám začaly z venku tahat různí japonci a posléze i italský motorky, ty však byly trochu finančně nedostupné. Pořídil jsem si tedy Yamahu XJ 600, pak Kawasaki GPZ 1000 RX Ninja, ale stále mě to táhlo k jihu. Jednoho krásného dne jsem si i já slavnostně dovezl domů první italský stroj, Ducati Paso 750. Byla to paráda. Po nějaké době jsem u kamarádů viděl praktičnost a spolehlivost motocyklů značky Moto Guzzi, kde se mi navíc líbily i koukající válce a parádní zpracování. Nešlo to jinak a pořídil jsem si svojí první Moto Guzzi 850 Le Mans III. V tu chvíli jsem věděl, že tahle značka zůstane vždy mojí srdeční záležitostí. Protože pocházím ze západu čech, tak jsem jezdili výletit často do Německa, kde jsem dlouhou dobu koukal na vrakáči po cestovní Guzze. Po třech letech se mi jí zželelo a musel jsem jí zachránit. To byla Moto Guzzi 1000 SP III. Během ježdění jsem k této značce přilákal pár dalších kamarádů, pro které jsem i na přání nějakou motorku upravil nebo úplně přestavěl.

Při jedné návštěvě výstavy v Miláně jsem poprvé uviděl Moto Guzzi Breva 1100. Bylo jasno, že není jiné cesty. Tento motocykl mám doteď a jsem s ním maximálně spokojený a neměnil bych. Jen tak do počtu jsem si koupil na hraní veterána, Stornello 125 a na praktičnost do města stylový skútr Vespa, který je podobně jako Moto Guzzi další srdeční záležitostí, pro krásný retro styl, kouzlo historie a jedinečnost. V průběhu těchto let jsem pracoval jako letecký mechanik a pak už jen samé motocykly a skútry v zastoupení Moto Guzzi, Aprilia, Piaggio, Vespa a Ducati.

Náš tým

Jiří Riant
Lékař všech italských moto-srdcí.